Koristimo internet kolačiće (cookies) i poštujemo Vašu privatnost kako bi imali optimalno iskustvo na našoj web strani.
Pogledajte Politiku privatnosti za više detalja.

Zdravo dvadesete logo
Galenika logo
Mladi danas retko imaju idole, vole da uživaju u prirodi i brinu o svom mentalnom zdravlju

Mladi danas retko imaju idole, vole da uživaju u prirodi i brinu o svom mentalnom zdravlju

Rezultati ankete platforme „Zdravo dvadesete“ o stilu života i navikama mladih

Rezultati ankete o stilovima života i navikama mladih u Srbiji, koju je sprovela platforma „Zdravo dvadesete“ kompanije Galenika, pokazali su da ispitanici u dvadesetim godinama u najvećem procentu imaju od jednog do tri prijatelja (56 odsto), kao i da većina njih nije preterano poverljiva kada je reč o rešavanju sopstvenih problema, te da najviše vole da ih rešavaju sami (26,7 odsto) ili uz podršku najboljeg prijatelja (27,9 odsto). Mladi danas retko imaju idole ili ukoliko ih imaju to su uglavnom roditelji i porodica. U anketi je učestvovalo više od 150 ispitanika, koji su na upitnik odgovarali anonimno.

VAŽNA SU IM OSEĆANJA

Anketa je pokazala i da 30 odsto njih voli da priča o osećanjima, ali nema s kim da ih podeli, dok bi skoro 34 odsto volelo da razgovara o odnosima sa drugim ljudima. Zanimljiv je i podatak da je za skoro 29 odsto ispitanika najveća vrednost posvećenost, dok je za 18 odsto najvažnija vrednost sloboda.

BORAVAK U PRIRODI U PREDNOSTI U ODNOSU NA IZLASKE

Takođe, skoro 44 odsto anketiranih se izjasnilo da voli da izlazi, ali ne preterano, dok 28,7 odsto obožava izlaske. Slobodno vreme najčešće koriste za šetnju u prirodi (66 odsto), izlazak na piće sa društvom (53 odsto) i čitanje knjiga (52 odsto), dok na pitanje o tome šta misle kada kažu „Wow kakav dan”, 55 odsto daje prednost boravku u prirodi.

KONZUMACIJA MEDIJA I DRUŠTVENIH MREŽA

Kada je reč o konzumaciji medija, njih 58 odsto bi volelo da bude više informisano na temu mentalnog zdravlja i kako ga sačuvati. Interesuju ih i teme kako se bolje hraniti (10 odsto), seks i vrste kontracepcije i kako voditi računa o reproduktivnim organima (10 odsto).

Jedan deo ankete se odnosio na korišćenje interneta i upotrebu društvenih mreža. Populacija ispitanika između 20 i 30 godina (njih 39 odsto), na internetu u toku dana provede u proseku 3 sata, dok 32 odsto provede više od tri sata. Uglavnom se informišu putem portala i društvenih mreža, a kao najviše korišćenu društvenu mrežu navode Instagram, dok se kao najređe korišćene navode Tinder i Tik-Tok. WhatsApp je mladima omiljena aplikacija preko koje komuniciraju, njih čak 45 odsto je koristi, dok ostali za komunikaciju sa društvom koriste platforme poput Instagrama i Facebook Massenger-a (34 odsto) i Vibera (15,9 odsto).

DEMOGRAFIJA

Cilj sprovedene ankete je periodično prikupljanje podataka o životnim navikama, ali i planovima i očekivanjima posetilaca platforme „Zdravo dvadesete“, namenjene mladima u Srbiji. U anketi je učestvovalo 67 odsto ispitanika starosne dobi od 20 do 25 godina, dok je njih 17 odsto između 25 i 30 godina starosti. Većina ispitanika je iz Beograda, ali takođe i iz ostalih gradova širom Srbije, kao i iz Crne Gore. Od ukupnog broja mladih koji su učestvovali u anketi, 67 odsto čine studenti, od kojih većina studira u Beogradu (tačnije 60 odsto). Kada je u pitanju mesto stanovanja ove populacije, njih skoro 48 odsto živi sa roditeljima, dok 21 odsto ispitanih žive sami, privatno. Njih 46 odsto nije zaposleno, dok 31 odsto ima posao sa punim radnim vremenom. Na pitanje da li planiraju da nastave studije u inostranstvu 43 odsto je reklo „možda”, a 42 odsto je reklo „ne”.

OSTALE VESTI

Od dečje zvezde do inspirativne edukatorke - Teodora Miljković u novoj epizodi podcasta

Višestruko talentovana medijska ličnost i influenserka Teodora Miljković, poznatija kao Layla Reiko, koja je svoju karijeru započela još kao devojčica, podelila je sa nama svoje bogato iskustvo i ž...

Ključne tajne uspešnog razvoja zaposlenih - Milica Jokić u novoj epizodi podcasta

Specijalista za zapošljavanje i razvoj zaposlenih u kompaniji Galenika, Milica Jokić, gošća je u najnovijoj epizodi podcasta projekta Zdravo dvadesete. Njeno bogato iskustvo obuhvata implementaciju...

E-VODIČ baner

VESTI

Od dečje zvezde do inspirativne edukatorke - Teodora Miljković u novoj epizodi podcasta

Višestruko talentovana medijska ličnost i influenserka Teodora Miljković, poznatija kao Layla Reiko, koja je svoju karijeru započela još kao devojčica, podelila je sa nama svoje bogato i

Ključne tajne uspešnog razvoja zaposlenih - Milica Jokić u novoj epizodi podcasta

Specijalista za zapošljavanje i razvoj zaposlenih u kompaniji Galenika, Milica Jokić, gošća je u najnovijoj epizodi podcasta projekta Zdravo dvadesete. Njeno bogato iskustvo obuhvata imp

Praksa po meri Generacije Z

Društveno odgovorna platforma „Zdravo dvadesete“ kompanije Galenika i ove godine realizuje program šestomesečne, stručne, plaćene prakse za sve mlade koji žele da učestvuju u kreiranju k

Zdravo dvadesete podcast

Dobro došli u Zdravo dvadesete podcast. Sigurno mesto gde pričamo o svim temema relevantnim za dvadesetogodišnjake. Prva epizoda u kojoj su naše sjajne praktikantkinje pričale o svojim d