Koristimo internet kolačiće (cookies) i poštujemo Vašu privatnost kako bi imali optimalno iskustvo na našoj web strani.
Pogledajte Politiku privatnosti za više detalja.

Zdravo dvadesete logo
Galenika logo
Every breath you take

Every breath you take

Realno, verovatno misliš da je bar disanje ta jedna jedina stvar u kojoj ne možeš da fejluješ. I ne, ne mislimo na ono kad nekog nerviraš čak i kako dišeš, već na prost proces udah-izdah. Dišeš po automatizmu i bez razmišljanja, ali čak i u tako banalnoj stvari, o da, možeš da grešiš. 

Način na koji dišeš itekako ima uticaja na tvoje celokupno zdravlje, a prema rečima Dr Aleksandra Vujovića, otorinolaringologa, jedini ispravan način disanja je disanje na nos. Nos, kao savršen klima uređaj, tokom svakog udaha sprovodi čitav niz fizioloških procesa zbog kojih adekvatan i prilagođen vazduh stiže u tvoja pluća. Disanje na usta opterećuje pluća i srce, što u dugom vremenskom periodu može uticati na tvoje zdravlje.

Međutim, čak iako pokušavaš da dišeš na nos i radiš sve kako treba, mogu se javiti brojni drugi problemi poput devijacije i rinitisa, koji ti mogu praviti probleme. Pa ukoliko tu nešto škripi, obrati se svom lekaru za dalje pretrage. 

Šta o disanju i problemima sa disanjem kaže Dr Vujović, pogledaj u videu na linku, a ispod toga pročitaj zanimljivosti u vezi disanja koje ti mogu otkriti koliko je to kompleksan proces. 

  • Najveći broj ljudi diše plitko 
  • Prosečno u jednom minutu udahnemo čak 18 plitkih udaha, odnosno 21.000 do 22.000 udisaja na dnevnom nivou
  • Naravno, delotvornije je udisati duboko 
  • Disanjem, organizam dobija većinu potrebne energije 
  • Disanje reguliše rad srca i krvnih sudova, a svaki dubok udah pomaže izbacivanje tokisna iz organizma 
  • Neke od teorija o zevanju, kažu da je to zbog nedostatka kiseonika. A samo zevanje širi naša pluća, obezbeđuje dovoljnu količinu kiseonika i zato se uglavnom dešava kad plitko dišemo i kada smo umorni 
  • Duboko disanje ponekad može da smanji stres i opusti naš organizam pa je zbog toga ova tehnika neizostavan deo meditiranja i joge

OSTALI BLOGOVI

Sistematski pregledi u dvadesetim – sve što treba da znaš

Možda ti se nekada činilo kako o zdravlju pričaju samo matorci i rado si zaobilazio/la takve, pa u najmanju ruku neinteresantne teme. Srećom, s godinama ova tema postala je relevantna i za mlađu ek...

Zdravlje po meri generacije Z

Rezultati velikog nacionalnog istraživanja o životnim i zdravstvenim navikama dvadestogodišnjaka platforme Zdravo dvadesete, kompanije Galenika a.d. pokazali su da 66 odsto mladih, procenjujući sop...

E-VODIČ baner

VESTI

,,Zdravo dvadesete’’ četvrtu godinu zaredom osvajaju ,,Disrupt’’ nagradu

Na naše veliko zadovoljstvo, četvrtu godinu zaredom, Galenikina onlajn platforma ,,Zdravo dvadesete’’ osvojila je nagradu u okviru prestižnog takmičenja DISRUPT AWARDS, u kategoriji Zdra

Dvadesete.rs među dobitnicima priznanja Top50

Platforma Zdravo dvadesete, 2024. godinu započinje osvajanjem još jednog značajnog priznanja. Naime, sajt dvadesete.rs dobitnik je specijalnog priznanja Top50, u kategoriji Obrazovanje

Zdravo dvadesete u finalu za prestižnu nagradu European Excellence Award

Projekat „Zdravo dvadesete“ kompanije Galenika jedan je od ovogodišnjih finalista za prestižno evropsko priznanje „European Excellence Award“. Reč je o nagradi koja se dodeljuje izuzetni

Koristi mentalnu snagu

Mentalno zdravlje je podjednako važno koliko i fizičko. Utiče na to kako ljudi misle, osećaju i deluju. Na njemu mora da se radi, o njemu mora da se brine. Sa ciljem da pomogne mla