Koristimo internet kolačiće (cookies) i poštujemo Vašu privatnost kako bi imali optimalno iskustvo na našoj web strani.
Pogledajte Politiku privatnosti za više detalja.

Pet načina da oslobodiš svog unutrašnjeg Jogija

Pet načina da oslobodiš svog unutrašnjeg Jogija

Sigurni smo da si više puta proživeo stihove pesme ‘’eh što nisam ptičica pa da letim dalekooo’’ u svakodnevnom životu prilikom spremanja ispita ili selektivnog slušanja smaranja od strane matoraca. Možda si pred leto jedući list zelene salate razmišljao i o tome kako je kerovima gotivno jer samo bleje i jedu bez obzira koje godišnje doba je u pitanju uz konstataciju ‘’Maaa Džekiju je laganoo.’’

Reci koliko bi bilo strava da stvarno možeš ne samo da multitaskuješ već da multibivstvuješ? U isto vreme da budeš drvo, ratnik, dete, pas. Verovao/la ili ne ladno imamo rešenje za tebe koje ćemo ti predstaviti u nastavku teksta. Stay tuned!

Bez obzira da li je takozvani turski sed na betonu uz ispijanje limenke piva sa ekipom vrhunac tvoje gipkosti ovih letnjih dana, dolazi junski rok. Pivo jeste studentsko rešenje za beg od realnosti, međutim kada stisne termin ispita, mamurluk samo može upgradeovati tvoju anksioznost.

Savetujemo ti da se okupiš sa ekipom i da na hladan beton raširite prostirke i oprobate se u jogi! Jasno nam je da će većina vas sada poželeti da odšeta sa ovog teksta i bude iz fazona ’’ma nemoj da me ložiš’’, ali čekaj, već smo ti spomenuli neke od gotivnih karakteristika bavljenja jogom i nije kraj.

Kako bi u suprotnom mogao/la da pozdraviš sunce koje gotiviš? Sigurno ti neće baciti kosku, ili da u trenutku ispitnog rastrojstva budeš stabilan/a kao drvo ili planina. Možeš čak i obogatiti svoj vokabular i praviti se pametan pa reći ekipi hajde da se YUI (ujedinimo). 

Joga je način balansiranja tela, uma i emocija i ukoliko se okušaš u ovome, ići ćeš ka dostizanju harmonije između svojih misli i osećanja, uz dobar osećaj u svom telu.

Dovoljno je vežbati jogu 2-3 puta nedeljno, na času ili kod kuće za vidljivo poboljšanje zdravlja na svim nivoima. Već posle nekoliko nedelja redovnog vežbanja možeš osetiti efekte, kako težina napušta telo, srce i um i lakoća i olakšanje dolaze na njeno mesto. Neki od bazičnih saveta koje bismo ti uputili kad je joga u pitanju su:

  1. Istrajnost: počni svoju jogu sa čvrstom rešenošću da istraješ. Joga počinje i završava  sa umom, dakle, osim što ćeš raditi na telu, radićeš i na poboljšanju snage uma. Budi istrajan/na i uporan/na i spoznaj mnogobrojne benefite joge.
  2. Budi organizovan/a: Stvari idu glatko, a i mi sami se daleko bolje osećamo kada smo dobro organizovani. Pokušaj da napraviš redovan raspored tvoje joga prakse i pridržavaj ga se.
  3. Oslobodi svoj um. Kada se odlučiš da započneš svoj joga ritual, zapamti da je taj period rezervisan za razvoj tvog uma i ličnosti.
  4. Pravilno diši: Svesno disanje je suštinski deo praktikovanja joge. Ovaj savet će ti pomoći da podigneš svoju praksu na sledeći nivo.
  5. Napravi šablon ishrane: Ne jedi veliki obrok 2-3 sata pre upražnjavanja joge. Stomak treba da bude prazan kada praktikuješ jogu.

Današnji ubrzan tempo života i nedostatak koncetracije povremeno utiču na to da često ne primetimo oko nas stvari koje su važne. Redovno vežbanje joge pomaže da se produbi pažnja i koncentracija kako bismo sve ono što je nepotrebno a svrstano u prioritetete odstranili, a one korisne informacije usvojili i više se angažovali oko njih.

Joga može da pomogne da se smanje efekti starenja, unapredi fizička funkcionalnost, prevaziđu problemi sa pokretljivošću, podstakne um, probudi nada, smanje rizici od anksioznosti i depresije.

Budite slobodni da potražite stručnu pomoć kvalifikovanog instruktora. Joga danas raspolaže sa mnoštvom stilova i svrsishovitih modifikacija. Važno je razumeti da će od vašeg ličnog pristupa i interesovanja zavisiti i odabir stila joge ili učitelja.

Verujemo da vam sinonim za jogu predstavlja rastegljivost i fleksibilnost tela. Na to gledate kao neku vrstu preduslova i ako ne ispunjavate te kriterijume, olako odustajete od ideje da uronite u svet joge. Ona podrazumeva mnogo više od toga da imate ili razvijete fleksibilnost. Biti u stanju da uradite komplikovane položaje ne mora nužno da znači da znate kako da radite jogu. Dakle, iako sebe ne smatrate naročito fleksibilnom osobom, dajte šansu, kako sebi, tako i čarima joge, i uveravamo vas da nećete zažaliti niti jedne sekunde.

Namaste!

Ostale vesti

ZDRAVO DVADESETE generalni sponsor NAPSer kongresa

ZDRAVO DVADESETE generalni sponsor NAPSer kongresa

Webinar protiv stigme i predrasuda

Webinar protiv stigme i predrasuda

Forum omladinske politike 2021 - Koliko su mladi zdravi?

Forum omladinske politike 2021 - Koliko su mladi zdravi?

„Da li si okej?“

„Da li si okej?“

Tolerancija = Prihvatanje

Tolerancija = Prihvatanje

Kako da pronađeš svoj flow?

Kako da pronađeš svoj flow?

Istine i zablude o HIV-u i AIDS-u

Istine i zablude o HIV-u i AIDS-u

O dijabetesu, revoluciji i heroijma

O dijabetesu, revoluciji i heroijma

Par hintova kako da pozitivno utičeš na prirodu

Par hintova kako da pozitivno utičeš na prirodu

 Z20 soba u okviru Selfie muzeja

Z20 soba u okviru Selfie muzeja

Umesto na wifi, ovog vikenda poveži se sa prirodom

Umesto na wifi, ovog vikenda poveži se sa prirodom

Šta ti poručuje #bodypositivity?

Šta ti poručuje #bodypositivity?

Da li su devojčice roze, a dečaci plavi i zašto ne?

Da li su devojčice roze, a dečaci plavi i zašto ne?

Mitovi i istine o vegetarijanstvu

Mitovi i istine o vegetarijanstvu

Da li imamo vremena za preventivne preglede?

Da li imamo vremena za preventivne preglede?

Istine i zablude o kontracepciji

Istine i zablude o kontracepciji

Dnevnik jednog brucoša

Dnevnik jednog brucoša

Vodič kroz (ne)uspešan dan jednog dečka

Vodič kroz (ne)uspešan dan jednog dečka

Da li znate ko su članovi ‘’Kluba 27’’?

Da li znate ko su članovi ‘’Kluba 27’’?

Dan, dva pred ispit

Dan, dva pred ispit

Mladi danas retko imaju idole, vole da uživaju u prirodi i brinu o svom mentalnom zdravlju

Mladi danas retko imaju idole, vole da uživaju u prirodi i brinu o svom mentalnom zdravlju

Plejlista sa kojom pobeđuješ svaku alergiju

Plejlista sa kojom pobeđuješ svaku alergiju

Mladi kao pokretači sveta

Mladi kao pokretači sveta

Šta se zapravo krije iza nebinarnosti?

Šta se zapravo krije iza nebinarnosti?

Prijateljstvo kao lek za mentalno zdravlje

Prijateljstvo kao lek za mentalno zdravlje

Zdravo, ja sam Gala!

Zdravo, ja sam Gala!

Upoznajte naše praktikante

Upoznajte naše praktikante

Sve ono što niste znali o ljubljenju!

Sve ono što niste znali o ljubljenju!

Konzumerizam i kako mu se otrgnuti

Konzumerizam i kako mu se otrgnuti

Da li znaš šta je spining?

Da li znaš šta je spining?

Od opšteprihvaćenog simbola moći do navike štetne po zdravlje

Od opšteprihvaćenog simbola moći do navike štetne po zdravlje

Uzmi „Zdravo dvadesete” megafon u ruke i prijavi se za plaćenu praksu na našoj platformi

Uzmi „Zdravo dvadesete” megafon u ruke i prijavi se za plaćenu praksu na našoj platformi

Jazz – Sloboda improvizacije

Jazz – Sloboda improvizacije

Ko je važniji - čovek ili priroda?

Ko je važniji - čovek ili priroda?

Vožnja do ženstvenosti

Vožnja do ženstvenosti

Da li je važno zdravlje i u dvadesetima?

Da li je važno zdravlje i u dvadesetima?

Da li ćemo biti društvo u kom smo svi jednaki i spremni da prihvatimo sve lepote koje donosi različitost?

Da li ćemo biti društvo u kom smo svi jednaki i spremni da prihvatimo sve lepote koje donosi različitost?

Dan zaljubljenih – kako je nastao i zbog čega ga slavimo

Dan zaljubljenih – kako je nastao i zbog čega ga slavimo

Koje su nove veštine mladi stekli za vreme pandemije?

Koje su nove veštine mladi stekli za vreme pandemije?

Da li znate kako su nastale novogodišnje odluke?

Da li znate kako su nastale novogodišnje odluke?

Da li znaš kako je nastao kondom?

Da li znaš kako je nastao kondom?

ORGNL WEBINAR – Kako da pronađete ravnotežu i održite zdravlje

ORGNL WEBINAR – Kako da pronađete ravnotežu i održite zdravlje

Možda često ideš u teretanu, ali da li znaš kako je ona nastala?

Možda često ideš u teretanu, ali da li znaš kako je ona nastala?

Novembar mesec u obliku plavog kruga

Novembar mesec u obliku plavog kruga

Mala ružičasta traka meseca oktobra

Mala ružičasta traka meseca oktobra

Saveti za adekvatno upravljanje stresom

Saveti za adekvatno upravljanje stresom

Kako stresne situacije utiču na naše svakodnevne aktivnosti?

Kako stresne situacije utiču na naše svakodnevne aktivnosti?

Šta mogu biti posledice dugog sedenja za računarom?

Šta mogu biti posledice dugog sedenja za računarom?

Zašto je važno biti fizički aktivan?

Zašto je važno biti fizički aktivan?

„Zdravo Dvadesete“ - nova platforma namenjena studentima u Srbiji

„Zdravo Dvadesete“ - nova platforma namenjena studentima u Srbiji

Rezultati istraživanja o zdravim životnim navikama studenata u Srbiji

Rezultati istraživanja o zdravim životnim navikama studenata u Srbiji