Koristimo internet kolačiće (cookies) i poštujemo Vašu privatnost kako bi imali optimalno iskustvo na našoj web strani.
Pogledajte Politiku privatnosti za više detalja.

Zdravo dvadesete logo
Galenika logo
Medijska pismenost kao tvoja super moć za 21. vek

Medijska pismenost kao tvoja super moć za 21. vek

Ok, znamo - pao je jedan eye roll  na naslov ovog teksta. Jer, ti si digital native i svet tvojih medija se završava tik iza ivice ekrana tvog telefona. Ti se informišeš na društvenim mrežama ili tehnikom poznatijom kao „šibni mi link“, nakon čega sledi brzinski scroll i, iskreno se nadamo, jedan intuitivni reality check uverljivosti URL-a, kako bi svojoj podsvesti potvrdio da je vest koju čitaš autentična. 

Ako po strani ostavimo informisanje o temama ala Rijanin goli trudnički stomak, neke informacije koje dolaze iz medija se i ekšli odražavaju i na tvoj život. Te, ukoliko ipak moraš povremeno da baciš oko na TV program, pročitaš novine ili neki časopis, evo šta sve treba da imaš kao predznanje za konzumaciju "old school" medija.

Biti medijski (ali i digitalno) pismen znači kritički posmatrati medijske sadržaje. To je i veština pronalaženja informacija, kao i proizvodnja medijskih sadržaja. Sve ovo već primenjuješ (veruj nam), a možda nisi ni svestan/svesna. 

Lažne vesti, čuj nas fake news, postale su svakodnevica. Paradoks je da kod nas imamo i hashtag #nijenjuz, za sve ono što zvuči kao šizofreno cepanje i totalni fake, a zapravo je realnost. Pored fake news-a, svoj vokabular smo nažalost dopunili i pojmovima poput spin, polu istina, post-istina i pardon my french – zloupotreba informacija. 

Za slučaj da se pitaš odakle da počneš sa raščlanjivanjem i otkrivanjem šta je fake, a šta nije, neka te naša topla ljudska preporuka uvek uputi na istraživanje izvora informacije. To ti je isto kao kad po mrežama tražiš ko je pokrenuo viralni challenge ili odakle je krenulo cancelovanje nekog celebritija za neoprostive politički nekorektne grehe.   

Takođe, znaš onaj osećaj overloada informacijama s kojima ne znaš šta bi? Još jedan sjajan savet za sačuvati zdrav razum jeste – Filter! Izoštri svoja čula, pravi selekciju, daj sve od sebe da iz svega što ti se plasira izvučeš ono što je tačno i na kraju dana pokušaj da ti te informacije nečemu i koriste. 

Ukratko, informacioni nered, ne mora biti i tvoj nered. Važno je samo da znaš da ga prepoznaš i pročistiš na vreme. 

P.s. Dvadeste.rs će od marta 2022. godine imati goste urednike koji će nam pomagati da te informišemo i edukujemo o svemu što može da te zanima. Na našim društvenim mrežama isprati ko su naši gosti urednici, a njihove tekstove moći ćeš jednom mesečno da čitaš na LINKU.




OSTALI BLOGOVI

Kad hodam, ne zastajkujem

Nove epizode omiljenih serija su izašle, bliži se hladno vreme i tebe samo interesuje da ležiš u krevetu? Slažemo se, bindžovanje serija zvuči kao idealan plan, međutim, ne treba da zaboraviš ...

Sedimo za istim stolom – ćutiš ti, ćutim ja… ali ne i moj stomak!

Ako su stomačni problemi za tebe nešto što se javlja samo nakon što popiješ jogurt kom je rok istekao pre par dana, ili kad odeš na more i piješ česmovaču iako ne treba – pripadaš maloj grupi privi...

E-VODIČ baner

VESTI

Raspakujmo paket tajni unutrašnjeg lavirinta: stres i put ka rezilijentnosti

Kao nepozvani gost, stres u našu svakodnevicu često ulazi neprimetno, preplavljujući nas svojom snagom. U ovom tekstu ćemo zajedno razmotriti uzroke, posledice stresa i kako se nositi sa

NAŠE PRAKTIKANTKINJE U POSETI GALENICI

Početkom jula, startovala je treća sezona Zdravo dvadesete prakse, a u sklopu “onboardinga” naše ovogodišnje praktikantkinje u sastavu Lara, Nikolina, Jana i Tamara posetile su kompanij

Pravila Galinog rođendanskog Giveaway-a

Zdravo ☺ Ukoliko se nalaziš baš na ovoj strani, sigurno imaš pakleni plan da ovog leta izgrmiš sa novom tetovažom. Iako već možda imaš iskustva sa tetovažama, ovo svakako nije uobičaje

Otvoren konkurs za praksu u okviru projekta „Zdravo dvadesete“

Platforma „Zdravo dvadesete“ raspisala je konkurs za šestomesečnu, stručnu, plaćenu praksu za četiri pozicije kreatora sadržaja. Treću godinu zaredom društveno - odgovorna platforma komp