Koristimo internet kolačiće (cookies) i poštujemo Vašu privatnost kako bi imali optimalno iskustvo na našoj web strani.
Pogledajte Politiku privatnosti za više detalja.

Zdravo dvadesete logo
Galenika logo
Kako biti umeren u slatkišima?

Kako biti umeren u slatkišima?

Možete li da zamislite dan bez slatkiša? Teško, je l’ tako? Šećer je štetan, to svi znamo, a zavisnost od slatkiša, tj. od šećera, realna je stvar i nimalo bezazlena. Što pre to osvestimo, to bolje, jer onda možemo da pređemo na konkretne korake ka izbalansiranoj ishrani i umerenoj konzumaciji slatkiša. 

Pa, hajde da krenemo. 

Snaga volje vam je neophodna kada odlučite da se odreknete nečega što vas usrećuje (bukvalno, jer dokazano je da šećer podstiče oslobađanje serotonina, hormona sreće, u krvotok). Kako odoleti (još jednom) preukusnom čokoladnom mafinu? Postavite sebi jasan cilj, a možete zamisliti i nagradu ako sam cilj nije dovoljan da vas motiviše da smanjite unos šećera u organizam. 

To ne znači da morate reći zbogom slatkišima. Nije poenta odjednom preseći (ako neko i to želi, podržavamo), već postepeno smanjiti. Umesto 100 g čokolade, pojedite jedan red dnevno. Vodite računa o zdravlju i ujedno vežbajte samokontrolu i disciplinu! 

Evo još nekoliko praktičnih saveta: 

   • Budite karakter u supermarketu. Lakše je teglu nutele ostaviti na rafu nego odolevati kad je već imamo u kuhinji (lično iskustvo autorke teksta); 
   • Poklonite nekome tu milku od 300 g koju ste dobili (u ovom slučaju je opravdano proslediti poklon dalje); 
   • Čitajte deklaracije proizvoda i birajte zdravije opcije. 

Naš organizam ne razlikuje prirodni šećer (onaj u voću, medu, mleku) i onaj prerađeni – zato moramo da se oslonimo na svoj razum i, umesto za parčetom torte, posegnemo za jabukom ili bananom. Znamo, znamo, iskušenje je veliko, ali će i nagrada biti velika. Bićemo zdraviji i produktivniji i, samim tim, zadovoljniji sobom. 

Isto kao što sa svakim slatkim zalogajem naše telo traži još i stvara zavisnost, tako se ono navikava i na smanjenje unosa šećera, i potreba za slatkim polako jenjava. Niste ranije razmišljali o tome? E pa, vreme je. Nije tako teško kao što se možda čini. Probajte i zapamtite: samo umereno!

OSTALI BLOGOVI

Sistematski pregledi u dvadesetim – sve što treba da znaš

Možda ti se nekada činilo kako o zdravlju pričaju samo matorci i rado si zaobilazio/la takve, pa u najmanju ruku neinteresantne teme. Srećom, s godinama ova tema postala je relevantna i za mlađu ek...

Zdravlje po meri generacije Z

Rezultati velikog nacionalnog istraživanja o životnim i zdravstvenim navikama dvadestogodišnjaka platforme Zdravo dvadesete, kompanije Galenika a.d. pokazali su da 66 odsto mladih, procenjujući sop...

E-VODIČ baner

VESTI

,,Zdravo dvadesete’’ četvrtu godinu zaredom osvajaju ,,Disrupt’’ nagradu

Na naše veliko zadovoljstvo, četvrtu godinu zaredom, Galenikina onlajn platforma ,,Zdravo dvadesete’’ osvojila je nagradu u okviru prestižnog takmičenja DISRUPT AWARDS, u kategoriji Zdra

Dvadesete.rs među dobitnicima priznanja Top50

Platforma Zdravo dvadesete, 2024. godinu započinje osvajanjem još jednog značajnog priznanja. Naime, sajt dvadesete.rs dobitnik je specijalnog priznanja Top50, u kategoriji Obrazovanje

Zdravo dvadesete u finalu za prestižnu nagradu European Excellence Award

Projekat „Zdravo dvadesete“ kompanije Galenika jedan je od ovogodišnjih finalista za prestižno evropsko priznanje „European Excellence Award“. Reč je o nagradi koja se dodeljuje izuzetni

Koristi mentalnu snagu

Mentalno zdravlje je podjednako važno koliko i fizičko. Utiče na to kako ljudi misle, osećaju i deluju. Na njemu mora da se radi, o njemu mora da se brine. Sa ciljem da pomogne mla