Koristimo internet kolačiće (cookies) i poštujemo Vašu privatnost kako bi imali optimalno iskustvo na našoj web strani.
Pogledajte Politiku privatnosti za više detalja.

Da li znaš šta je spining?

Da li znaš šta je spining?

Svesni smo i razumemo da većina vežbanje i trening neće kategorisati u top 5 najzabavnijih stvari kojim može ispuniti slobodno vreme. Možda čak ni top 10? Ubrzan način života, manjak vremena i želja da se postignu svi zacrtani ciljevi dovode do toga da samo poželimo da se učaurimo u udobnosti svog doma i ne mrdnemo ni malim prstom. Ali, da li je to ono što nam je zaista potrebno?

U doba kada pandemija korone hara svetom, kada se ceo svet utišao i kada je sve ispalo iz koloseka normalnosti, sam odlazak u teretanu je nešto što je zasigurno pretrpelo veliku štetu. Da li ste vi ona osoba koja je htela da krene u teretanu baš kada je planetu pogodila pandemija virusa? Zaista dobar izgovor, složićemo se. Ali svakako ne dovoljno dobar da se ne pronađe alternativni način za vežbanje.

Da li vam ovo izgleda kao trenutak kada ćemo vam predložiti način za vežbanje koji ne možete zaobići bez obzira na to kakvi su vremenski uslovi, da li vam je želja da izađete iz kuće nepostojeća ili da li pandemija još uvek hara? Onda ste apsolutno u pravu.

Znate li šta je spinning? Spinning predstavlja vid intenzivnog treninga uz pomoć stacionarnog bicikla. Kako bismo vam što bolje približili sve prednosti ove sprave kao i zašto je njeno korišćenje toliko efikasno i korisno, hajde prvo da se pozabavimo njenim istorijskim poreklom.

Stacionarni iliti sobni bicikl potiče još iz 18. veka, tačnije 1796. godine. Impresivno, zar ne? Tvorac sprave koja je izgledom i funkcijom veoma podsećala na ono što mi danas zovemo sobni bicikl jeste Francis Lowndes. Mašina je bila vrlo slična modernim stacionarnim biciklima i promovisana je kao mašina za kompletan trening tela. Tada, njeno ime bilo je Gimnastikon.

Mnogo vremena je prošlo, a ljudi i dalje uviđaju koliko je ova mašina zapravo korisna. Sobni bicikl predstavlja dobru ideju za sve one koji su pobornici fizičke aktivnosti kao i one koji u svoj život žele da uvedu još jednu zdravu rutinu. Ovaj vid vežbanja je savršen za sve one koji će lako pasti pod uticaj bilo kakvog izgovora koji im u tom trenutku padne na pamet. Za sve one koji ne vole, ili im obaveze ne dozvoljavaju da treniraju u teretani ili na otvorenom, ukoliko poseduješ sobni bicikl, ovo je odličan način da vežbaš kod kuće. Nije neophodno mnogo pripreme, dovoljno je samo da imate volju da ustanete iz kreveta.

Spinning je jedan od efikasnijih načina da stekneš bolju kondiciju. Jedna od koristi treninga na sobnom biciklu je to što možeš pratiti broj otkucaja srca i prilagođavajući ga poboljšati topljenje masnih naslaga.  Pedaliranje na sobnom biciklu dovodi do efikasnog smanjenja udela masti u tvom organizmu, naročito u predelu stomaka, pomaže u procesu jačanja mišića, poboljšava izdržljivost i jača srce. Savet kada je u pitanju pravilno korišćenje stacionarnog bicikla jeste da se obrati pažnja na položaj same kičme.

Možda nećeš izgledati zanosno ali ćeš se zasigurno osećati dobro u svojoj koži ukoliko ovu aktivnost upražnjavaš redovno. Treba imati na umu da je ovakav vid vežbanja odličan i za psihičko zdravlje, a ne samo fizičko. Znojenje koje treniranje na ovoj spravi podstiče je dobro za izbacivanje toksičnih materija iz organizma.

Iako ovakav vid vežbanja ponekad može da bude dosadan i monoton, postoje razni načini da ceo taj proces upotpuniš tako što ćeš pustiti muziku koja te pokreće, ili pak odgledati omiljenu seriju. Ipak, ne dozvoli da ti se fokus pažnje preusmeri na seriju, već povedi računa o tome da li pravilno vežbaš, a samim tim, i da li pravilno dišeš.

Dakle, sada kada smo utvrdili koji su to sve benefiti ove magične mašine, zarad dobrobiti tvog tela i duha raspitaj se gde možeš odraditi ovaj trening, a ako poseduješ sopstveni stacionarni bajs, onda prioni što pre na vežbanje.

Ostale vesti

ZDRAVO DVADESETE generalni sponsor NAPSer kongresa

ZDRAVO DVADESETE generalni sponsor NAPSer kongresa

Webinar protiv stigme i predrasuda

Webinar protiv stigme i predrasuda

Forum omladinske politike 2021 - Koliko su mladi zdravi?

Forum omladinske politike 2021 - Koliko su mladi zdravi?

„Da li si okej?“

„Da li si okej?“

Tolerancija = Prihvatanje

Tolerancija = Prihvatanje

Kako da pronađeš svoj flow?

Kako da pronađeš svoj flow?

Istine i zablude o HIV-u i AIDS-u

Istine i zablude o HIV-u i AIDS-u

O dijabetesu, revoluciji i heroijma

O dijabetesu, revoluciji i heroijma

Par hintova kako da pozitivno utičeš na prirodu

Par hintova kako da pozitivno utičeš na prirodu

 Z20 soba u okviru Selfie muzeja

Z20 soba u okviru Selfie muzeja

Umesto na wifi, ovog vikenda poveži se sa prirodom

Umesto na wifi, ovog vikenda poveži se sa prirodom

Šta ti poručuje #bodypositivity?

Šta ti poručuje #bodypositivity?

Da li su devojčice roze, a dečaci plavi i zašto ne?

Da li su devojčice roze, a dečaci plavi i zašto ne?

Mitovi i istine o vegetarijanstvu

Mitovi i istine o vegetarijanstvu

Da li imamo vremena za preventivne preglede?

Da li imamo vremena za preventivne preglede?

Istine i zablude o kontracepciji

Istine i zablude o kontracepciji

Dnevnik jednog brucoša

Dnevnik jednog brucoša

Vodič kroz (ne)uspešan dan jednog dečka

Vodič kroz (ne)uspešan dan jednog dečka

Da li znate ko su članovi ‘’Kluba 27’’?

Da li znate ko su članovi ‘’Kluba 27’’?

Dan, dva pred ispit

Dan, dva pred ispit

Mladi danas retko imaju idole, vole da uživaju u prirodi i brinu o svom mentalnom zdravlju

Mladi danas retko imaju idole, vole da uživaju u prirodi i brinu o svom mentalnom zdravlju

Plejlista sa kojom pobeđuješ svaku alergiju

Plejlista sa kojom pobeđuješ svaku alergiju

Mladi kao pokretači sveta

Mladi kao pokretači sveta

Šta se zapravo krije iza nebinarnosti?

Šta se zapravo krije iza nebinarnosti?

Prijateljstvo kao lek za mentalno zdravlje

Prijateljstvo kao lek za mentalno zdravlje

Zdravo, ja sam Gala!

Zdravo, ja sam Gala!

Upoznajte naše praktikante

Upoznajte naše praktikante

Sve ono što niste znali o ljubljenju!

Sve ono što niste znali o ljubljenju!

Pet načina da oslobodiš svog unutrašnjeg Jogija

Pet načina da oslobodiš svog unutrašnjeg Jogija

Konzumerizam i kako mu se otrgnuti

Konzumerizam i kako mu se otrgnuti

Od opšteprihvaćenog simbola moći do navike štetne po zdravlje

Od opšteprihvaćenog simbola moći do navike štetne po zdravlje

Uzmi „Zdravo dvadesete” megafon u ruke i prijavi se za plaćenu praksu na našoj platformi

Uzmi „Zdravo dvadesete” megafon u ruke i prijavi se za plaćenu praksu na našoj platformi

Jazz – Sloboda improvizacije

Jazz – Sloboda improvizacije

Ko je važniji - čovek ili priroda?

Ko je važniji - čovek ili priroda?

Vožnja do ženstvenosti

Vožnja do ženstvenosti

Da li je važno zdravlje i u dvadesetima?

Da li je važno zdravlje i u dvadesetima?

Da li ćemo biti društvo u kom smo svi jednaki i spremni da prihvatimo sve lepote koje donosi različitost?

Da li ćemo biti društvo u kom smo svi jednaki i spremni da prihvatimo sve lepote koje donosi različitost?

Dan zaljubljenih – kako je nastao i zbog čega ga slavimo

Dan zaljubljenih – kako je nastao i zbog čega ga slavimo

Koje su nove veštine mladi stekli za vreme pandemije?

Koje su nove veštine mladi stekli za vreme pandemije?

Da li znate kako su nastale novogodišnje odluke?

Da li znate kako su nastale novogodišnje odluke?

Da li znaš kako je nastao kondom?

Da li znaš kako je nastao kondom?

ORGNL WEBINAR – Kako da pronađete ravnotežu i održite zdravlje

ORGNL WEBINAR – Kako da pronađete ravnotežu i održite zdravlje

Možda često ideš u teretanu, ali da li znaš kako je ona nastala?

Možda često ideš u teretanu, ali da li znaš kako je ona nastala?

Novembar mesec u obliku plavog kruga

Novembar mesec u obliku plavog kruga

Mala ružičasta traka meseca oktobra

Mala ružičasta traka meseca oktobra

Saveti za adekvatno upravljanje stresom

Saveti za adekvatno upravljanje stresom

Kako stresne situacije utiču na naše svakodnevne aktivnosti?

Kako stresne situacije utiču na naše svakodnevne aktivnosti?

Šta mogu biti posledice dugog sedenja za računarom?

Šta mogu biti posledice dugog sedenja za računarom?

Zašto je važno biti fizički aktivan?

Zašto je važno biti fizički aktivan?

„Zdravo Dvadesete“ - nova platforma namenjena studentima u Srbiji

„Zdravo Dvadesete“ - nova platforma namenjena studentima u Srbiji

Rezultati istraživanja o zdravim životnim navikama studenata u Srbiji

Rezultati istraživanja o zdravim životnim navikama studenata u Srbiji