Koristimo internet kolačiće (cookies) i poštujemo Vašu privatnost kako bi imali optimalno iskustvo na našoj web strani.
Pogledajte Politiku privatnosti za više detalja.

Da li društveno - nametnuti standardi utiču na mlade?

Da li društveno - nametnuti standardi utiču na mlade?

Rezultati ankete koju je sprovela platforma „Zdravo dvadesete“ kompanije Galenika, pokazali su da više od 98 odsto ispitanika u dvadesetim godinama stalno ili povremeno oseća psihološki pritisak zbog standarda nametnutih od strane društva i svoje okoline. Najveći pritisak mladi osećaju kada je reč o neophodnosti završavanja fakulteta i izbora profesije, kao i zbog nerealnih standarda lepote i pronalaženja sebe do tridesete godine. Uprkos tome, 91 odsto ispitanika pokušava da se bori protiv takvih pritisaka i standarda koje im nameće društvo i njihovo okruženje. 

Nametnuti trio - fakultet, karijera, lepota 

Mladi u dvadesetim osećaju pritiske sa svih strana - roditelja, društva, okoline, obrazovnog i poslovnog sistema, kao i sa društvenih mreža. Oblasti koje ih najviše pogađaju i sa čijih strana osećaju najveći pritisak odnose se na završetak fakulteta i pronalaženje sigurnog i stalnog posla. Čak 46 odsto ispitanih oseća stalni pritisak u vezi izbora profesije i prednosti koju okruženje daje tradicionalnim profesijama, čak i kada to nije prvi izbor mladih. Takođe, osećaju se da su primorani da osnuju porodicu pre 30. godine, kao i da svaka duža veza treba da se završi brakom. Kada su nametnuti standardi lepote u pitanju, mladi kažu da se svakodnevno susreću sa njima. Spoljašnja, nerealna lepota nametnuta putem društvenih mreža, kao i brendirana, skupa odeća, samo su neki od aspekata koji mladima predstavljaju veliki pritisak. 

Rodne uloge: Nije važno ko zarađuje više

Kada su rodno senzitivne uloge u pitanju, 94 odsto ispitanika smatra da muškarci i žene podjednako treba da budu uključeni kako u brigu o domaćinstvu, tako i kada je reč o zaradi. 61 odsto njih smatra da nije važno ko zarađuje više, a 95 odsto smatra da iako su po prirodi emotivnije, ženama jeste mesto na vodećim funkcijama. Veliki broj ispitanika (93 odsto) smatra da žena ne mora da se ostvari u ulozi majke, dok oko polovine ispitanika trenutno ne oseća pritisak da osnuje porodicu, ali to očekuje uskoro. Kada je reč o predrasudama na osnovu pola, čak 87 odsto ispitanika smatra da žene nisu lošiji vozači od muškaraca, dok je 52 odsto mišljenja da je na muškarcu da obavlja fizički teške poslove. 

Seksualna aktivnost: Kupovina kondoma – muški ili ženski ,,posao’’? 

Seks kao takav i dan danas predstavlja tabu temu, a razlike kada su percepcija seksualnog života muškarca i žene u pitanju su velike. Ipak, čak 90 odsto ispitanika smatra da seksualni odnos ne završava nakon orgazma muškarca, dok 96 odsto kaže da su muška i ženska prevara podjednake. Kada je kupovina kondoma u pitanju, 98,7 odsto smatra da je to obostran posao - treba da ih kupuju i žene i muškarci. Takođe, 97 odsto ispitanika misli da muškarci treba redovno da idu na urološki pregled, dok se 93 odsto ispitanika slaže da žena tokom života može imati više seksualnih partnera. 

Emocije: I muškarcima su potrebne pažnja i nežnost 

Kada su društveno nametnuti standardi u pitanju, predrasude prema emotivnim muškarcima zauzimaju veliki prostor pod reflektorom. Ipak, skoro svi ispitanici smatraju, tačnije 99 odsto njih, da su i muškarci ti kojima su potrebne ljubav i pažnja, dok je svih 100 odsto mišljenja da muškarci ne treba da se suzdržavaju od plakanja. 58 odsto njih smatra da je iskazivanje emocija na javnom mestu ponekad nedopustivo.

Besplatno preuzimanje

Preuzmi ovde strava stvari za dž!

Popuni podatke ispod i besplatno preuzmi naš e-vodič

Popuni podatke ispod i besplatno preuzmi naš e-vodič

Popuni podatke ispod i besplatno preuzmi naš e-vodič